tisdag, juni 26, 2012

Värmen från min kropp

Jag är varmblodig. Med andra ord är mitt blod väldigt varmt och jag fryser väldigt lätt (eftersom det blir stor kontrast mot hur det brukar vara). I och med att jag är så varm i mig själv blir jag väldigt varm på kvällen och under natten.
När jag har krupit ned under täcket studsar min kroppsvärme eller nåt och jag blir kokhet.

Häromdagen sa A att han skulle kunna steka ägg på min mage, så varm var den. Han brände sig nästan. Och nästan varje natt den senaste tiden har jag vaknat av att jag hållit på att dö av värmeslag.
Som A sa: Min kropp gör sig bättre en kall februarinatt än i juni.

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Hmm, det kanske är precis det jag är också... fryser alldeles för lätt men bli lätt för varm samtidigt, särskilt när jag sover. Nu vet jag ju varför!

Matilda sa...

Egentligen är det inte blodet som styr, utan matsmältningen. Men skitsamma. Jag kallar mig varmblodig.