tisdag, juni 05, 2012

Förändrats?

I helgen fick jag höra att jag hade förändrats den senaste tiden. Att jag inte var samma person längre sedan jag träffade A. Jag blev helt paff och oförstående. Skakade på huvudet och frågade mina kompisar om jag faktiskt hade förändrats.
Den ena sa ”Du är precis samma människa som jag lärde känna för fyra år sedan”.
Den andra sa ”Det enda är att du är gladare nu”.

Men det har ändå fått mig att fundera. Har jag förändrats kanske? Livsförändringar förändrar ju en, men det jag tagit med mig från mitt förra förhållande är att inget, absolut inget, ska få mig att igen glömma mig själv och åsidosätta mina drömmar, önskningar och mål. Vilket i min bok skulle innebära att jag är mer mig själv nu än jag har varit på flera år.
Kanske det är just det som upplevs som att jag förändrats? Att jag är mer mig själv. I så fall är jag gärna förändrad.

Inga kommentarer: