tisdag, juni 12, 2012

Släppa på kraven

Intervjuade en personlig coach i dag. Vi pratade om andra saker men hon sa by the way att det är befriande att släppa på kraven man har. Till exempel att strunta i att tvätta fönstren inför semestern. Och jag kan verkligen intyga att det är så.
Inte just när det kommer till fönstertvättning eller städning i allmänhet, där har jag aldrig haft särskilt höga krav hrrmm, host harkel. Men när jag flyttade och helt plötsligt inte hade allt perfekt.

När jag fortfarande inte har ett vardagsrumsbord, eller när möblerna är av olika träslag eller olika betsningar, när tavlor står lutade mot golvet i stället för att hänga på väggarna eller när böcker fortfarande står i travar på golvet. Det.
Det ger mig en sorts sinnesro som jag inte hade en aning om att jag kunde känna. Jag gillar tydligen när saker inte är riktigt riktigt färdiga. För det ger mig en sorts kreativitet och inspiration som får det att spritta i fingrarna. Otroligt befriande och skönt.

Inga kommentarer: