torsdag, juni 14, 2012

Och början av juni


En helg var vi hos fina vänner, åt mat, drack vin och spelade TP. Jag och T var gröna och förlorade hårt. Förstås var det inte vårt fel, utan att det bruna laget fick så sjukt enkla frågor.

Sedan blev det sommar och det färggranna sommarlinnet åkte fram. Och mustaschen. Som förvandlade mig till Günther.

Jag fick gulliga sms.

En dag mötte jag ett hav av små små prästkrageliknande blommor. Vad de nu kan heta.

Jag kollade på EM och åt lösgodis. Och gjorde om hemma. Flyttade bort datorn från sängen, där den stått sedan jag var bakfull en söndag i december, och såg plötsligt mitt fina fönster. Även när jag ligger ned!

Och i går kväll gick jag förbi en blomrabatt med vallmo och ”råkade” knipsa av en som fick följa med hem.

Juni är med andra ord precis som det ska vara: Bra.

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Va bra att det är bra! Och jag tror blommorna heter bellis, eller tusensköna kanske? Fina hur som!

Matilda sa...

Bellis, ja det låter bekant! Det är sådana där som alltid växer i alla gräsmattor.