torsdag, juni 07, 2012

Majbilder

Häromveckan åkte jag över till Sverige. Solen sken och livet var fint och mitt i allt kom ett ufo utanför fönstret på färjan. Förevigade det förstås.

Så kom jag fram till Stockholm. Besökte fina vännen i Slussen och åkte hem till hennes lägenhet och jäste på balkongen.

Allt för att ladda upp inför konserten – Ozzy and friends på Stadion.

Sedan blev det sommar även på Åland. Åt lunch i solen och blåste maskrosor.

Hängde lite med fina vänner som har samma goda smak som jag ...

Jobbade också. Besökte ett sjöfartsmuseum med gamla oljedunkar och fick sedan en hel påse med jordärtskockor från min kollegas land.

Åt gjorde jag också. Mangosalsa en dag, rabarberpaj en annan. Den senare var dock så god att jag inte ens hann fota den innan den var slut.

Efter maten en dag tog A en spontan bild på mig i köket. Ser lite dissig ut, men det är tydligen min look.

Och en söndag passade jag på att njuta av försommaren på riktigt. Gick på promenad bland spirande grönska och blommande hägg. Och doppade fötterna i det iskalla vattnet.

Så såg slutet av maj ut för mig. Sammanfattningsvis jävligt gött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! :) Snart är det väl även min tur att doppa fötterna i havet!

Matilda sa...

Det tycker jag att du ska göra! Jag längtar tills det är så varmt i luften att jag utan att frysa ihjäl kan ta det första helkroppsdoppet.