fredag, juni 08, 2012

Fortfarande bästa livebandet

Jag tror att det var 1999. Eller 2000 kanske? Oavsett var jag för liten för att komma in på Blixen bars sommarrock. Men tack vare att min sex år äldre syster var en riktig partypingla vid den här tiden och jag hängde med henne den här kvällen var det inga problem. Jag var ju trots allt dricka-alkohol-gammal.
Jag hade köpt skivan tidigare. Älskade alla 27 minutrarna. De tio låtarna. Den var intensiv, översvallande och lämnade en mörbultad och lycklig.

Howlin' Pelle kom upp på scenen gjorde ett av sina berömda falsettskrik och sedan drog de i gång. Pumpade för allt vad de var värda, flirtade med publiken, bjöd på show.
Och jag, jag svävade på moln. Kinderna räckte inte ens till när leendet var så stort. Jag korade livekonserten till den bästa någonsin. Och faktiskt har jag ännu inte blivit överträffad.

Bandet jag pratar om är förstås the Hives. I dag släpper de sitt nya album. Och av det jag hittills hunnit lyssna på kan jag dra slutsatsen att de fortfarande är s-j-u-k-t jävla bra.
Lyssna för bövelen! Här är hela skivan på Spotify och här är första singeln:

Inga kommentarer: