tisdag, april 24, 2012

Svårt att ta livet av sig

Läs hela inlägget med en rejäl dos ironi. Man får väl skämta om allt?


Jag: Fy fan. Jag är ju slut som människa. Någon borde ta livet av mig och göra slut på mitt lidande. F, är du sugen på att öva med dina skjutvapen på mig?
F: Alltså, problemet är att jag inte har något vapen. Men annars är det ganska effektivt att hoppa framför tunnelbanan!
Jag: Men här på Åland finns ju inte ens en räls! Fast i och för sig skulle jag kunna köra in i en bergvägg. Men då måste man ha en bil som fungerar ja ...
F: Eller hoppa från ett hus! Men i och för sig är ju husen så låga här så du kanske inte ens dör. Kanske får sitta i rullstol resten av livet i stället. Nu vet jag, ta jävligt mycket morfin!
Jag: Men då måste jag ju ha pengar att köpa morfin för först.
F: Och så kanske du åker fast hos polisen. Nej, det enda rätta är nog att du hugger en yxa i huvudet på dig själv.
Jag: Men jag äger ingen yxa ... Men jag har en fogsvans! Funkar det tror du?
F: Men ska du såga av dig själv huvudet är ju risken att du svimmar innan du dör.
Jag: Attans.

Jaha. Jag måste väl fortsätta leva då.

Inga kommentarer: