söndag, april 15, 2012

En present på mina systrars födelsedag

Min äldsta syster är exakt två år äldre än mellansystern. Den 14 april är de båda nämligen födda.
Dålig tajming har vi i familjen alltid kallat det. Jag menar, två i samma familj som är födda på samma dag. Vad är oddsen?

I år hände därför det som alla trodde var omöjligt. I går födde nämligen min äldsta syster en liten dotter. På sin och mellansysterns födelsedag. Om det inte är en jäkla högoddsare vet jag inte vad som är det.

Positivt för mig är att det blir lätt att komma ihåg när den nya familjemedlemmen fyller år i alla fall.

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Haha. Shit!

Erica sa...

Va? Men shit vad häftigt. Det kan inte vara vanligt förekommande?!

Jojjo sa...

Hahaha det låter ju faktiskt rätt smidigt! Men allvarligt, vilken grej. Hur ofta händer sånt, egentligen? Riktigt häftigt!

Linda E. sa...

Vad roligt! Grattis moster :)

Jag har två kusiner (de är halvsyskon) som fyller år på samma dag. Skönt som förälder att slippa ha flera kalas :P

Vilja var faktiskt beräknad på min födelsedag också, men hon hade så bråttom ut så det blev inget med det.

Matilda sa...

Egon: Shit är ordet!
Erica: Nej jag tror inte att det är så vanligt faktiskt. Tre i samma familj som fyller på samma dag. Otroligt!
Jojjo: Smidigt ja, men kanske inte så roligt för dem ...
Linda: Tack!