fredag, april 06, 2012

Överreagerar en aning

Det känns som att alla känslor jag har är förstärkta gånger 100. Min mamma tycker förstås inte illa om honom på något vis, jag vet det.
Men ibland, som typ i morse, så kändes det som att hon ville styra mitt liv. Att hon ville "fixa" mig, göra mig hel och glad.

Problemet är att hon inte kan fixa mig. Eller göra mig hel. Eller berätta vad som är rätt och fel.
Jag måste ta reda på det själv och låta mig lappa ihop mitt liv. Sedan kanske jag gör det på fel sätt, men det är upp till mig att bedöma och upptäcka.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Precis så är det, man måste göra själv, och själv ta reda på om de är rätt eller fel...

Ja håller tummarna för att det är jätterätt såklart, trots att ja inte vet nånting om vem denna man är :D

Matilda sa...

Ja, så är det. Ingen annan kan veta hur jag känner och vad jag behöver.
Och du, jag hoppas på samma sak.