onsdag, april 18, 2012

Svar 1: Jag om fem år

R: Om du tänker 5 år fram. Hur skulle du vilja att ditt liv ser ut då? Med jobb, familj, boende osv.. :)

Oj. För tillfället lever jag extremt mycket i nuet och därför är den här frågan grymt svår att svara på. Efter att jag separerade bestämde jag mig för att försöka ta reda på vad jag vill göra, vad jag har för mål, vad jag drömmer om och hur jag vill att mitt liv ska se ut. Jag bestämde mig för att liksom stanna upp här och nu och ta reda på det så att jag inte igen skulle hamna i samma sits med känslan av otillfredsställelse.
Och i den fasen är jag ännu. I ta-reda-på-fasen.

Men som det känns, rent magkänslemässigt, så känns det som att jag har barn och lever ihop med någon.
Vad jag jobbar med har jag ingen aning om. Drömmer lite om att vara egen företagare och jobba med något kreativt i projekt eller på frilansbasis. En kombo av journalist-författare-grafisk designer eller något sådant. Den senaste tiden har intresset för foto/film väckts igen och jag är grymt sugen på att göra musikvideor eller något fotoprojekt.
Behöver bara få tillräckligt med självförtroende och tycka att jag är tillräckligt bra för att våga satsa på något sådant.

Hurdant boende jag bor i eller var det ligger vetetusan. På Åland, i Sverige, i Danmark kanske? Jag kan tänka mig bo i lägenhet med diskmaskin (OBS!) och liten uteplats. Kanske ha en sommarstuga på landet, nära till vatten.
Eller om jag drömmer helt utan begränsningar skulle jag vilja driva ett B&B i typ Toscana och ha en liten olivträdsodling där jag får egen olivolja. Så pass mycket att jag har en liten stadig inkomst, men inte en så stor odling att den kräver en massa jobb. Där skulle jag kunna ha tid att jobba med mina projekt vid sidan om. Tänker att jag traskar runt där i träskor med bra musik som skrålar ur ett öppet fönster och jag är brun och snygg och kär.

Inga kommentarer: