måndag, oktober 15, 2012

Sova igen sig

Jag tror att jag hade rejält mycket sömn att ta igen i går efter en sinnessjukt stressig vecka och bröllop på lördagen.
Veckan bestod nämligen av 1) kvällsjobb med massor massor att göra på jobbet. 2) städning, diskning, tvättning och diverse åtaganden i hemmet innan jobbet. 3) planerande och ommöblerande i lägenheten för att få rum med A:s alla grejer som han så smått börjat flytta till mig. 4) massa måsten och borden som jag var tvungen att ta tag i.

Och så var det lördag med tidig morgon eftersom jag skulle fotografera bruden medan hon fixade i ordning sig på morgonen, hem och duscha och välja kläder (typiskt mig att aldrig vara i god tid) och sedan i väg på bröllop. Med god mat, dans helahalva natten och alldeles för mycket alkohol. Tror jag landade i sängen vid halv fem på söndagsmorgonen.

Så i går bestod alltså av sovande.
Vaknade, åt frukost, somnade igen. Vaknade, duschade, somnade om igen. Vaknade, åt pizza, somnade om igen. Vaknade, drack en kopp te och gick och lade mig för natten. Sammanlagda timmar jag var vaken i går var cirka sex stycken.
Inte helt otippat är jag därför rätt pigg i dag. Underbar känsla!

Inga kommentarer: