torsdag, oktober 18, 2012

Somebody that I used to know

Jag hörde den här gamla klassikern på radion i dag.

Det känns som evigheters evigheter sedan jag hörde den, trots att det kanske bara rör sig om drygt ett halvår. Grejen är den att den känns så förknippad med en särskild tid i mitt liv och det livet känns så avlägset.
Det var den tiden då jag ganska nyss hade flyttat in i min egna lägenhet, festade mycket, flirtade mycket och bearbetade mig själv som mest. Där kring årsskiftet 2011–2012, den vilda tiden. Den tiden då jag drack alldeles för mycket vin, så gott som bodde i min säng, kollade på massor av serier, umgicks med vänner oavbrutet, var sinnessjukt aktiv på alla sociala medier och gick i terapi.

Det var en speciell tid och jag mådde väl sisådär egentligen. Men fasen vad den gav mig mycket. Utan den tiden hade jag inte varit jag i dag. Utan den tiden hade jag inte känt mig så bra och hel som jag faktiskt känner mig i dag.
Den här låten betyder därför mycket för mig, även om den är uttjatad. För mig har den alltid en särskild plats.

Inga kommentarer: