torsdag, december 08, 2011

Lite glädje är mycket glädje

Faan vilka fina vänner jag har! Jag har sedan jag flyttat in i lägenheten och det ofullständiga hemmet, som det faktiskt är, fått massor med saker till skänks.
Först fick jag en dammsugare, eftersom jag inte ägde någon sådan.
Sedan fick jag en elvisp, eftersom jag inte ägde någon sådan.
Så fick jag en dvd, eftersom jag inte ägde någon sådan.
Och så fick jag ett surroundsystem, eftersom jag inte ägde något sådant.
Och i dag fick jag en scart-kabel så att jag kan koppla ihop surroundsystemet med den gamla tjock-tv:n.
Wiho!

Nu undrar jag om någon skulle råka ha en tvättmaskin som är max 50 centimeter bred till övers?
Och en vattenkokare kanske? Strykjärn? Brödrost? Lite pengar kanske? Ett nytt liv?
En bulle då?

7 kommentarer:

Åsa sa...

En bulle har ja absolut Matilda, any day!

Matilda sa...

Ja tack! Åh vad snäll du är!
Nästa gång du är på den här ön vill jag gärna ha en bulle! Jag kan bjucka på kaffe om du kommer.

Linda sa...

Jag läste här något om att du saknade en bokhylla. Nu vet jag inte riktigt om den är din stil, men vi har en tom ståendes i köket som du gärna får ta. Den är helt vanlig och ifrån Ikea, inte stor. Jag tänkte jag skulle ta en bild så du får se den, men jag och kameran samarbetar inte så mycket just nu.

Typ denna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40085714/#/40085709

Kanske exakt denna iofs. hehe.

Matilda sa...

Men gulle Linda! Ja tack! Jag vill gärna ha bokhyllan om ni inte vill ha den alltså.
En bokhylla är bättre än ingen bokhylla, så det kvittar om det är min stil eller inte. Dessutom kan man ju måla om den om man vill. Hihi.

Anonym sa...

Hejsan, jag råkade glida in i din blogg genom gemensamma vänners bloggar, och ser nu att du söker en liten tvättmaskin. Jag har en tvättmaskin stående på Åland, efter min flytt till Stockholm. Om du är intresserad av att titta på den, kan du höra av dig till mig på mariiiiiiiiiiii@hotmail.com. Pris kan diskuteras :)

Mvh,
Mari

Matilda sa...

Mari: Ja! Jag mejlar dig. Har lite frågor.

Linda E. sa...

Jameh! Vi vill ju bara bli av med den, så klart du får den. Jag hade helt glömt bort det här inlägget, fram tills du skrev det nya inlägget ikväll.

Vi är hemma till 26.12, sen drar vi bort en månad. Vill du ha den före kanske? :)

ring eller maila linda.eriksson@hotmail.se så behöver jag inte leta upp den här bloggen för att se vad du har svarat. :)