torsdag, december 08, 2011

Inte så lätt att jobba

Mitt tangentbord motarbetar mig.
I somras när en sommarextra satt vid mitt skrivbord råkade han välta ut en hel kopp kaffe i mitt trådlösa tangentbord. Efter lite omsorgsfullt gullande med det så började det fungera igen.
Men nu gillar det mig inte längre.

Först började det med att random tangenter liksom fastnade och mitt när jag skrev kunde det stå hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh i hur många rader som helst.
Sedan började det att stänga av sig när man skrev. Och i och med att jag antecknar på datorn var detta förstås inte optimalt. ”Kan du säga vad du sa en gång till?” liksom.
Och nu, den här veckan har backstegstangenten börjat bråka. Det är alltså den man raderar text med. Mitt i allt när jag skriver börjar den radera långa stycken text som jag därmed måste skriva om igen. Sjukt störande.

Ilandsproblem jag vet, men hallå! Tangentbordet är ändå mitt främsta arbetsredskap.

Inga kommentarer: