torsdag, december 15, 2011

Kroppen

Jag hade tänkt gå ut och springa i tisdags. För att på något sätt och vis försöka bygga upp min stackars arma kropp som är allt annat än i skick. Häromdagen hade jag så sjukt ont i ryggen att jag förbannade faktumet att jag var singel och ingen kunde trycka ut den hårda knutan som satt strax bakom skulderbladet.
I dag har jag dessutom träningsvärk. För att ha gjort ... Ja, typ ingenting. Gått? Rört mig en aning?

Och om jag skulle ta tag i min arma kropp kanske matlusten skulle återvända med full kraft också. Det är på bättringsvägen, men jag gråter fortfarande varje gång jag ställer mig på vågen och stirrar ner på de alldeles för låga siffrorna.
Jag skulle behöva gå upp minst fem kilo till. Minst. Men det är inte så himla enkelt – det är ju för fan tio procent av min kroppsvikt, blev jag upplyst om i går. Tio procent! Det kommer att ta år att få tillbaka dem.

4 kommentarer:

Celia sa...

Been there, done that, bought the t-shirt liksom. Säg till om du behöver sällskap!

Matilda sa...

Ska vi gå på ”fat camp” tillsammans? Alltså för att äta upp oss. Dricka grädde och äta smör? Är du på?

Celia sa...

Jag har varit på fat camp de senaste tre åren och börjar bli rätt färdig med det... Men jag kan ju alltid hålla fat camp för dig! Hojta hejaramsor när det börjar bli tungt för dig att dricka grädde! :)

Matilda sa...

Tack! Jag ropar på dig när jag behöver hjälp!