fredag, december 16, 2011

Längtar framåt

Jag längtar tills mitt liv börjar se normalt ut igen. Ingen jul, ingen nyår, ingen lägenhet i kaos.
Utan bara vanlig vardag. Laga mat, tvätta, slösurfa efter jobbet, ni vet.

Just nu hinner jag inte med livet eftersom jag är så upptagen med att leva. Som att hänga med vänner till exempel. Jag har inte varit helt själv en enda dag här hemma på ... Någonsin? Inte så långt tillbaka som jag minns iaf. Inte på en vecka innebär det.

Och jag vill träffa folk! Jag vill göra roliga saker efter jobbet. Jag vill ha folk över på kaffe.
Problemet är att det är för få timmar på dygnet för att hinna göra något annat än att umgås. Typ handla julklappar, fundera ut vad som sker på nyår och plocka upp alla saker i lägenheten. Därför längtar jag tills det är förbi och livet kan återgå till det normala.

Inga kommentarer: