tisdag, december 20, 2011

Ingen fisk

I dag var jag hemma hos en kompis och kollade i en sådan där astrologibok. Jag läste vad som var typiskt människor som var födda i fiskarnas tecken, som jag är, och konstaterade än en gång att jag inte tror ett skit på astrologi.
Jag är ingen fisk.

Jag är inte romantisk för fem öre.
Jag skulle aldrig pressa blommor och knyta sidenband runt mina kärleksbrev (som om jag hade några ...)
Jag är inte särskilt pysslig av mig.
Jag gillar inte att baka och handarbeta.
Jag brukar inte drömma mig bort i min egen värld.
Jag är inte tillbakadragen och timid.

Okej, jag är rätt kreativ. Och har rätt livlig fantasi. Men resten. Nej.
Jag är nog ingen fisk egentligen.

2 kommentarer:

pop my heart. sa...

Jag är också fisk och kan nog relatera till väldigt mycket, men alltså pressa blommor och knyta sidenband runt mina (ytterst fiktiva) kärleksbrev? Hjälp.

Matilda sa...

Hjälp säger jag med! Jag kände inte alls igen mig i den beskrivningen.
Jag skulle aldrig knyta sidenband om något.