tisdag, oktober 13, 2009

Men jag har mina knep

Hösten må vara döden, men jag tänker inte dö den här hösten i alla fall. Jag tänker fly verkligheten i stället.

Har därför flera roliga saker inbokade. Ja, ni hörde rätt: JAG har saker INBOKADE!

1. Först var det besöket i helgen. Och det fick mig att må riktigt bra ett litet tag.
2. I helgen tänker jag laga bearnaisesås. Och bjuda någon på det. Typ pojkvännen. Eller någon annan. Sugen någon?
3. Helgen den 31 oktober – 1 november blir det hotellvistelse i Stockholm med söta tjejerna. Lördagen spenderas på Norra Brunn med rolig underhållning och god mat. Förhoppningsvis. Längtar sjukt mycket.

4. Lördagen den 7 november ska jag jobba. Kanske inte superkul, men ett sätt att glömma hösten i alla fall.
5. Den 14 – 15 ska jag kanske eventuellt åka på kryssning. Om jag inte jobbar vill säga. Med pojkvännen och flera vänner.
6. Den 21 november blir det Thanksgiving-firande hemma hos oss med A och F och T och kanske någon mer. Har sett fram emot detta i snart ett år! Kalkonen ska jag och pojkvännen laga. Pecannötspaj står A för. Mums.

7. Den 5 december eller någon annan lördag därikring blir det det årliga julbordet med A, F och T.
8. Till jul åker jag och pojkvännen hem-hem till mina föräldrar för att fira jul. Jippi!
9. Och nyår vill jag fira med det gäng som startade en tradition med helmysiga nyårsfester för några år sedan. Dags att ta upp traditionen i år igen. Jag föreslår samma koncept och att vi är hemma hos oss!

Någonstans tänkte jag också få in en tripp till L i Stockholm. Har lovat att jag ska hälsa på hur länge som helst.

Så den här hösten är minst sagt fullspäckad med roligheter. Ett skitbra knep för att inte deppa ihop helt.

6 kommentarer:

A sa...

Vad kul att jag är med i 2 av dina roligheter =)
Måste träffas och planera snart, nästa vecka kanske?
Kram A

åsa sa...

pecannötoaj åt ja första gången i helgen å de a ju SJUKT GOTT! hon hade lagat havtornsglass till vilket int gjorde saken sämre :)

bearnaisesås vet ja int om ja behöver, men de sku va riktigt roligt att komma ut å titta hur ni bor!
ja kommer ju till fasta åland på fredag å stannar tills bebisen e ute, kanske kan ja lura me mej camill eller så åsså kan vi komma en sväng på lite fika ;)

hösten tycker ja föröerigte heöt underbar, den e ju inledningen till julen som ja älskar :)
enda nackdelen me årets höst e att ja väger 15 kg för mycke för att få på mej nå kläder, vilket lätt gör att de känns lite kyligt ute....

Matilda sa...

A: Klart du är med! Nästa vecka funkar nog bra, då jobbar jag inte kväll längre! =)
Men kan inte på torsdagen. Men tisdag kanske?

Åsa: Ja! Kom bara kom! Har inga planer alls. Och både mormors och pojkvännens bullar i frysen!
Om du vill får du/ni gärna stanna på mat också. Bearnaisesås ju! Med typ kött eller så ...

åsa sa...

va kul! de passar bäst på lördagen, camilla passade de också.
hur e de för dej?

Matilda sa...

Passar fint! Ring när ni drar så sätter jag på kaffe! =)

åsa sa...

perffa, ska bli kul!