torsdag, oktober 15, 2009

I dag är en bra dag

Solen skiner! Och jag är gladare. Tänk att solen påverkar mig så mycket.

Och så är det torsdag i dag. Snart är det helg!

En annan sak som också gör mig glad är min hatt. Särskilt många verkade inte tycka att jag skulle ha den, men jag trivs som fan i den. Hur mongo jag än ser ut.
Och så gillar jag den gröna halsduken som jag får vira in mig i. Och skinnhandskarna som får mig att känna mig som en motorcykelåkare och fin dam på samma gång. Den kombinationen är inte att leka med!

Och på tal om kläder får jag fortfarande stånd (bildligt talat) när jag ser alla snygga skor jag har. Längtar tills garderoben med bästa skohyllan är klar.

Och så gillar jag min lugg. Trots att mamma var tvungen att rycka in och agera frisör när jag aldrig har tid att gå till E för att klippa den.

Och så gillar jag pojkvännen. Och katten. Och hunden litegrann, men hon lyssnar så dåligt.

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

tjoho! och det viktigaste är att DU tycker du är snygg och trivs, då blir det snyggt! själv ska jag snart våga börja ha min 7cm klack på jobbet, undrar vad folk kommer säga då (fast jag är ju snygg i dem ;))

mamaMill sa...

haha, bra tilda! :D

Bullen sa...

Angående din hatt så är ju självklart huvudsaken att du trivs i den! Och att du känner dig som dig själv, som du skrev. Det brukar bli så tokigt annars, om man går omkring och känner sig som någon annan.

Och ja, det är otroligt vad lite sol kan göra för humöret! Man blir mycket gladare på en gång... Synd bara att det är så galet kallt ute. Här halkade jag omkring på isfläckar när jag gick till skolan imorse... I oktober!!!

Matilda sa...

Egon: Klart du ska ha klackarna! Jag tror precis som du att huvudsaken är att man själv trivs i det.

Mille: Eller hur?!

Bullen: Otroligt tokigt att gå runt och känna sig som någon annan! =)