tisdag, oktober 06, 2009

Jag vet att jag inte får, men ...

Pojkvännen gillar inte att jag bloggar om honom. För hans del gör det inget, men i och med att så många som känner honom läser min blogg, vill han inte att jag gör det.
Saker har nämligen en förmåga att förvanskas en hel del på vägen till honom.

Men nu kan jag inte hålla mig. Jag måste berätta vad han gjorde i sömnen natten till i går.

Det var den där natten när det stormade. Jag hade ännu inte somnat men skulle precis göra det när jag vaknar till av att han rycker till och lyfter huvudet från kudden. Han ser vettskrämd ut och stirrar mot mig med tom blick. Sådan där blick som sömngångare har ni vet.

Så kryper han närmare mig och tar tag i mitt huvud och pussar mig flera gånger från pannan ner till hakan. Så lägger han sig ner på min kudde och trycker sin panna emot min samtidigt som han lägger armen om mig och håller om mig hårt.

Allt medan han fortfarande sover. Så gulligt!

Jag tror jag är kär.

6 kommentarer:

Terez sa...

Åh va gulligt! Jag vill oxå va kär ;)

Matilda sa...

Supergulligt tyckte jag att det var.
Och det kommer ska du se. Mr Right väntar runt hörnet. =)

mamaMill sa...

åhh, jag med vill va kär :)

Daniela sa...

men åh så härligt och ursött =) Kramar.

Bullen sa...

Det här har ingenting med inlägget att göra, men jag tycker bara det är så skönt att du skriver "medan" och inte "medans" som största delen av alla bloggare (och annat folk) tenderar att göra. Det kryper i hela kroppen på mig när jag ser "medans" skrivet någonstans, och jag vill tvinga folk att upprepa det satans ordet miljoner gånger på svarta tavlan (om sådana finns fortfarande?) tills de vet hur man stavar på riktigt...

Kände bara att jag ville få ur mig det...

Matilda sa...

Bullen: Haha! Jag är väldigt språkliberal själv och stör mig inte så mycket. Särskilt inte på informella bloggar. I tidningstexter däremot. Där tycker jag att det ska vara rätt.