måndag, november 20, 2006

Hålla föreläsning

I morgon ska man vara en förebild och fröken duktig inför en hel skolklass. Berätta om sitt jobb, ge dem tips och idéer för framtiden och lära dem en massa om att jobba som journalist. Usch!
Gjorde samma sak förra året vilket visserligen gick ganska bra, (förutom att jag hävde ur mig ett JÄVLAR mitt i min föreläsning och fick alla att höja på ögonbrynen...)men det känns ganska nervigt i år ändå.

Jag menar, vad ska jag säga till dem?
"Hej jag heter Matilda och jobbar som reporter. Jag vet inte riktigt hur ni ska uppnå samma sak eftersom jag halkade in i mediabranschen på ett bananskal och på något sätt har lyckats hålla mig kvar. Jag är outbildad, men har ett brinnande intresse för att skriva. Hoppas ni har det också.
Och förresten, lycka till! Branschen är stentuff..."

Låter det som något?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja varför int =)