torsdag, november 02, 2006

Hem-hem

I morrn drar jag hemåt. Hem-hem, inte hem.
Ska bli skoj. Bästa kompisen fyller år, 25...och jag var passligt nog långledig. Inget jobb på fem dar, känns skönt trots att jag har ett bra jobb.

MEN. Som alltid när man blir ledig blir man ju sjuk. Har en hals som inte är av denna värld och med tanke på att jag inte kunde stänga käften i morse när jag vaknade tyder det på att näsan är rejält igenkorkad. Suck. Har svept honungste hela morgonen för att kurera stackars halsen.

Hoppas verkligen inte att det blir värre. Då orkar jag ju kanske inte sitta och köra bil hela långa vägen hem-hem och då blir det ingen resa. Eller jag kan ju ta tåget, men det känns osäkert med tanke på snöovädret. Är inte sugen på att bli sittandes i Katrineholm eller någon annan liten skitort hela natten.

Nä, fram med Finrexin, Kan jang, huvudvärkstabletter, bafusin och nässpray. Då ska jag klara det!

Inga kommentarer: