söndag, november 12, 2006

Babysitter

Jaha. Att spendera sin lördagskväll stirrande på Disneychannel ätandes smågodis trodde jag inte att jag skulle få vara med om innan jag själv en dag skaffade barn.
Men min kära barngalna pojkvän lovade snällt att vi skulle vara barnvakt åt vårt gudbarn. Jag som inte är världens mest barnkära människa stod dock ut. Det va inte så himla farligt.
Han åt maten som vi käkade, han lekte snällt med sin gorilla och bil själv, badade badkar ensam och somnade vid 21. Ganska okej med tanke på att han är tre och ett halvt och typ inte har varit hos oss sedan han var två.

Jag undrar när mina modersinstikter ska vakna till liv. Jag är 25 och de har fortfarande inte visat minsta lilla tecken på att ens börja gro.
Kanske instinkterna aldrig kommer. Jag kommer kanske aldrig att börja gilla barn. Jag kanske blir som Magnus Betnér. Som han sa på stand-upen i fredags: "Barn är äckliga snoriga dvärgar som jämt kommer och stör och vill leka..."
Fy fan va han är bra!

Inga kommentarer: