söndag, november 12, 2006

Åh.. precis som han sa!

Apropå Betnér...
Han sa i fredags hur Ebba von Sydows blogg var. Berättade om att hon i varje mening använde ord som "girls" och bara pratade gott om dyra märken och fick unga tjejer att tro att en Marc Jacobs-väska för 20.000 kronor var något alla MÅSTE ha.
Bara för att kolla gick jag så i dag in på Ebbas blogg och såg till min förfäran att det var precis som han sa! Visst är hon kanske duktig på mode och kanske till och med som chefredaktör (det vet jag inget om eftersom jag inte läser tidningen), men duktig på att vara förebild för unga tjejer är hon verkligen inte.

Citat ur bloggen: "...Det enda jag ville var en grön axelväska från Mulberry som jag sedan hittade i Marinas shoppingpåse... Oh well. Jag överlever. Lisen och jag fyndade varsin duvblå Sportmax-kjol i siden, Hannah hittade en Gucciblus.
När jag öppnade mailen möttes jag av en lång rad av upprörda mail om - såklart - dagens divorce..."
Och så vidare och så vidare....

Nu ska jag äntligen rycka tag i "lata jag" och dra fram skurhinken och dammsugaren och göra hela lägenheten ny, fräsh och doftande! Eller jag ska försöka i alla fall.

Inga kommentarer: