fredag, oktober 21, 2011

Li-li-li-lista

Gör: Sitter på jobbet. Jobbar som redigerare i dag.
Vill: Gå och shoppa mig lycklig. Kanske den fina vinterjackan jag hittade för ett tag sedan?
Måste: Göra något åt mina käkar. I dag kunde jag knappt gapa tillräckligt stort för att skyffla in lunchen i munnen.
I morse: Försov jag mig. Trots att jag hade sovmorgon. Vaknade en kvart innan jag behövde lämna hemmet. Är trots det helt slut och trött. Lyckades dock få på mig både kläder och mascara!
I kväll: Ska jag nog ta mig en whisky, trots att det smakar röv. Och så ska jag äta middag med pojkvännen, han lovade handla och laga tills jag kommer hem.
I helgen: Ska jag sova. Försöka att inte bita ihop och fortsätta knapra tabletter.
Gör mig glad: Att loppisförsäljningen gått ganska bra. Efter bordshyran sålde jag för 17 euro på fyra dagar! Nästa vecka kör vi igen.
Gör mig ledsen: Mitt mående. Både det fysiska och psykiska.
Tänker: Bli glad. Och lycklig. Det är väl gjort på ett kick?

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Känner igen det där med käkarna, min låser sig dessutom ibland när jag gäspar. Går inte att stänga käken och gör riktigt ont + är jävulskt obehagligt - det stramar liksom ner över hela halsen. Hoppas du blir bättre snart!

Matilda sa...

Tack! Mina käkar brukar inte låsa sig, men jag tror att jag har inflammation i dem nu. Hurts like hell.