söndag, oktober 16, 2011

Det blev visst inte så

Jag bestämde mig för en sak i går: Jag skulle inte bli full. För jag kan inte vara bakis när jag ska jobba på valet i dag. Då måste jag vara frisk, pigg och vid mina sinnens fulla bruk.
Sedan lassades drink efter drink efter drink efter drink fram på bordet och jag drack och drack och drack och drack utan en tanke på morgondagen.

Och vips var jag jättefull och somnade i hytten. Så full att vi inte hann av båten eftersom jag behövde besöka sju toaletter på vägen ut ...
Så vi fick vänta tills båten la till vid kajplatsen för natten och fick gå av via bildäck tillsammans med personalen.
Hoppalalla.

Men trots alla aber och trots att jag ska jobba i dag var gårdagens fylla faktiskt precis exakt vad jag behövde.
Nu ska jag ta en treo och hoppas att den hjälper.

Inga kommentarer: