lördag, oktober 08, 2011

Därför

Jag känner mig sliten. Slut på lust och energi och högst troligen är det därför mår jag som jag gör.
Jag skojar inte när jag säger att alla helger har varit uppbokade. Förra helgen var den första lediga helgen på evigheter. Den enda helgen det inte var kalas jag bör gå på, fester, resor, jobb, bröllop, dop eller något annat.

Med evigheter menar jag evigheter. Jag gick tillbaka i telefonens kalender i går och hittade anteckningar för viktiga händelser varje helg hela vägen bakåt till helgen innan midsommar. Fattar ni?! Jag har inte kunnat gjort något spontant sedan i juni.
Och så undrade jag häromdagen varför jag inte hinner med någonting. Här har vi svaret.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Samma här. Har varit fullt ös sedan innan sommaren. Och varje vecka säger jag "Den HÄR helgen ska vi bara ta det lugnt. Inte planera något. Ta det som det kommer." och så slutar det VARJE gång med att varje liten minut är uppbokad ändå. Så sent som igår sa jag "Men NÄSTA helg.." och sen kom jag på att det är födelsedagskalas på lördag och så ska jag iväg på en viktig intervju på söndag. Och helgen efter det är det konsert. Men kanske helgen efter DET.. ;)

Matilda sa...

Samma för mig. Inte nästa helg men helgen efter det. Då, då ska jag sova!