tisdag, oktober 25, 2011

Det där om att olla en ipad

Speciellt för Fox som undrade vad vi kom fram till.
En helt vanlig konversation på nätet. Typ.

T: betalar räkningar naken. Vardagsedge.
J: Det är knappast vardagsedge såvida du inte betalar räkningar naken på bankkontoret!
T: De hade stängt. Får gå hem igen. Severe shrinkage.
J: Vardagsedge vore att ställa in en tombola och lotta fram vilka siffror man ska skriva in istället för OCR-numret!

Matilda: Ollar du dem också? Som hämnd för att du måste betala dem liksom.
T: Vad ska man olla då? Pappret? Datorn? Tangentbordet? Tvn? Modemet? Allt?
Matilda: Räkningarna?
Mikael: Olla OCR-numret!
Matilda: Gilla Mikaels förslag!
T: Om jag kommenterar genom att olla skärmen, märker ni det då? Btw: kommatecknet var svårt att få till.
J: I cyberrymden kan ingen se dig olla?
Matilda: Man borde kunna olla sig fram på en ipad!
Matilda: Fan att jag saknar hälften av det som behövs för att testa.
T: Det fungerade på en fån också. Fast så har jag ju en liten snopp också. Och iOS 5.
Mikael: Multitasking blir lite kämpigt, dock...
T: För att inte tala om att zooma.
Matilda: Fast hur gör man när man vill zooma? Ber en kompis att lägga sin penis i ena änden?
Matilda: Ha! Såg inte att du skrev samma.
T: Man kanske kan använda kulorna?
Matilda: Smart!
T: That's using your head. The other head.
Matilda: Fan att jag inte är kille.
T: Äsch. Prova att zooma med tuttarna istället.
Matilda: Får göra det. Men det är inte lika roligt. :(
T: Gräset är alltid grönare! Personligen tycker jag ni har roligare leksaker.

2 kommentarer:

Ojsan sa...

Haha! Thanks, slipper jag fundera ;)

Matilda sa...

Varsågod!