fredag, oktober 14, 2011

Fyra ... i brist på annat

Genom facebook hittade jag Ramonas blogg och snodde en lista av henne. Har liksom inget bättre för mig en fredagskväll som denna.

Fyra jobb jag haft:
1. Brevbärare och postsorterare på Posten.
2. Hyttvärdinna (finare ord för städare) på Birka Princess.
3. Fotolärare för årskurs 8 och 9.
4. Skinkskivare i mataffär. Med andra ord – jobbade i charken.

Fyra filmer jag gärna ser om och om igen:
1. The Usual Suspects.
2. Fight Club.
3. Pulp Fiction.
4. Dumma mig.

Fyra städer jag bott i:
1. Karlstad.
2. Geta (som egentligen är långt ifrån en stad).
3. Oslo. Om det räknas att jag tänkte flytta dit men stannade i två veckor.
4. –

Fyra teveprogram jag gillar att se:
1. The Walking Dead.
2. Greys Anatomy.
3. Vänner.
4. CSI.

Fyra platser jag åkt på semester till:
1. Malaysia.
2. Egypten.
3. Grekland.
4. Cypern.

Fyra webbsidor jag besöker varje dag:
1. Bloggen.
2. Facebook.
3. Ålandstidningen.
4. Twitter, men oftast via appen i telefonen.

Fyra favoritmaträtter:
1. Lasagne.
2. Schnitzel med massor av kapris.
3. Tjälknul.
4. Och och och ... oj vad svårt det är att bara välja fyra. Kanske kyckling med pepparost och grädde?

Fyra favoritdrycker:
1. Vatten.
2. Vin!
3. Öl.
4. Kolsyrat vatten.

Fyra skolor jag gått på:
1. Stodeneskolan.
2. Ilandaskolan.
3. Tingvallagymnasiet.
4. Ålands folkhögskola.

Fyra saker i rummet jag sitter i:
1. Kök.
2. Köksbord och stolar.
3. Soffa och fåtölj och gungstol och tv och sånt.
4. Världens finaste gigantiska byrå. Se bild nedan (syns i bakgrunden).

Fyra saker jag har på mig just nu:

1. Blåjeans.
2. Svart silkig skjorta.
3. Svarta underkläder.
4. Tofflor.

Fyra platser jag hellre skulle vara på:
1. Där det är varmare! Typ Barcelona.
2. Hemma hos mamma och pappa.
3. I badkaret kanske?
4. Annars är jag rätt nöjd med att sitta här.

2 kommentarer:

Ramona sa...

Vilket år gick du på Foliks? OCh vilken linje? Där har jag med gått :)

Matilda sa...

Jag gick där 2003-04. Till fotograf. Vad läste du?