torsdag, oktober 13, 2011

Lämna mig, jäkla basillusker!

Jag är så trött och less på att vara sjuk. Den här hösten – gillar den inte. Mitt normala agg mot höst är liksom dubblat 400 gånger ungefär.
Under mina sju år på tidningen har jag kanske tio sjukfrånvarodagar. Tre av dem är från den här hösten. Behöver jag säga mer än så?

Det är liksom ingen liten lätt förkylning jag åkt på heller. Det är värstavärsta sorten. Ont i halsen, halsmandlar som golfbollar med varbölder, näsan som oavbrutet rinner alternativt är full med tjockt geggigt snor, ögon som är irriterade och grusiga med röda kanter, öron som värker och slår lock och hostan som kommer från djupet av lungorna och gör att jag inte kan sova på nätterna. Och så strösslar kroppen med lite feber på toppen. En cocktail ni helst skulle vilja slippa, kan jag lova.

I morgon vill jag vara frisk. Kan ni fixa det åt mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är det ju så att man blir sjuk. Och ibland är det kanske rätt bra att inte alltid kämpa emot. Låt den där basillusken ha lite lattjolajbans ett tag, för är det bara en vanlig förkylningsbasillusk så lär den självdö. Om inte förr så senare.
Jag själv är uppe i 105 sjukdagar i år(så jag vinner - haha), men uppskattar istället de där dagarna när jag mår bra lite extra. Vill inte förminska din förkylning, men det kunde liksom vara värre...

Matilda sa...

Men fy, stackare! Hoppas att du kryar på dig!