torsdag, januari 22, 2015

Varsågod för infon

Igår sökte jag en massa jobb, åt rester och gick på stand-up eftersom min vän och numera fd klasskompis har en egen klubb. Drack tre öl och en cider, blev typ full och köpte snabbmat på seveneleven.
Kom hem, kröp ner i sängen med magkatarront och somnade.

Och ja, det är ungefär så mina dagar ser ut. I dag har jag fått reda på att jag inte fick ett jobb jag sökt och väntar på inspiration till att skriva fler ansökningar. Inspiration noll tyvärr.
Jag försöker också att inte tänka på att vi de närmaste dagarna får svar om vi får lägenheten eller inte. Jag är så nervös att jag spricker. Vill bara ha ett svar och sedan gå vidare med livet. Leta annan lägenhet eller förbereda flytt.

Och så ska jag laga risotto ikväll.

2 kommentarer:

när det börjar sa...

Tack för info! Nu vill jag också ha risotto.

Matilda sa...

Det blev faktiskt inte det igår sist och slutligen ändå. Men idag!