måndag, januari 12, 2015

Och nu måste jag hämta citronsorbet

Jag halvligger i sängen och äter julgodis som lyckligtvis har glömts i kylen fram till nu och sköljer ner det med vitt julklappsvin. Sitter och html-kodar det sista på vår webbplats för skolarbetet. I morgon ska den vara klar, precis som den feta slutrapporten. Sista inlämningen och sedan opponering och sedan slut. Så himla sorgligt att inte få fortsätta plugga, det har varit så lärorikt och roligt och härligt och alldeles underbart.
Ser dock fram emot att jobba också. Nytt jobb. Om jag nu hittar något. Har sökt fyra hittills men tror inte att jag får något av dem. Har en länklista på sex-sju till som ska sökas men har inte hunnit med det i och med deadline på skolarbetet.

Trots att jag tror att det dröjer ett tag tills jag får ett jobb känner jag inte så mycket stress över det. Det är mycket värre med lägenhetsletandet, det stressar fortfarande oerhört.
I går konstaterade jag dock att jag hade en bra dag. Jag hade ingen ångest på hela dagen och skrattade och skojade och mådde i största allmänhet bra. Det kan ju dock bero på att alkoholintaget i lördags var lika med noll. Jag var så bakfull och sliten från i fredags och i och med att vi gjorde en massa skolarbete hela halva lördagen var jag som en trasa när jag kom hem. Tog därför av mig kläderna redan vid sextiden och lade mig i sängen tillsammans med tv-film, ölkorv och citronsorbet. Så himla gött.

Och nu har jag glömt vad jag skulle skriva. Något om att det är så skönt när jag inte har ångest tror jag, men tappade liksom tråden där någonstans vid citronsorbeten.

Inga kommentarer: