torsdag, januari 01, 2015

Kalla det löften om ni vill

2015, att göra. Eller vad jag vill göra i alla fall:
• Hitta ett jobb. Vad spelar ingen roll bara jag har något att göra. Får jag drömma vill jag nog jobba som webbredaktör, kommunikatör, informatör, researcher, webbdesigner eller förstås journalist (även om det sista är det jag minst av allt vill göra just nu). Känns dock som den typen av arbete är eftertraktade och svåra att få. 
I en utopisk värld skulle jag också vilja jobba med film. Eller radio. Eller grafisk design.
• Hitta ett hem. Något mer långvarigt och helst omöblerat så jag får inreda.
• Blogga mer. Jag tänker att nu när jag inte jobbar med min hobby så kanske den kreativa skrivlusten kommer tillbaka? Kanske jag till och med kan få lust och inspiration att skriva nåt skönlitterärt? Hoppas innerligt.

• Ta hand om min kropp. Till exempel börja springa igen. Borde verkligen sluta röka. Äta vitaminer och sluta tröttäta chips när jag inte orkar laga mat.
• Vara trevligare när jag är hungrig. Fan vad jag ska kämpa med det. Jag hatar att mitt blodsocker påverkar mig så mycket. Ska hålla käften och äta typ nötter när jag känner irritationen bubbla inom mig. Det gör nog A glad också.
• Bjuda över folk på middag mycket oftare eftersom det är så roligt att laga finmat. Och laga långkok! Kräver ju förstås att punkt två uppfylls först.
• Bli bättre på att höra av mig till vänner och systrar. Skypa mer. Ringa mer. Och åka och hälsa på vänner och familj lite oftare.

• Gå och se Interstellar på bio. Om den fortfarande går alltså.
• Promenera. Bor ju i en väldigt fin stad och har varit hemskt dålig på att upptäcka den hittills. Dessutom gör frisk luft under för mitt psykiska mående. Frisk luft och sol = magi.
• Läsa fler böcker. Och fler på engelska eftersom jag har lite dåligt självförtroende när det gäller att uttrycka mig i skrift på engelska.
• Vara på torpet. Laga det läckande plåttaket på uthuset och göra klart i hallen som vi påbörjade i somras. Fixa en utedusch. Kanske brädfodra om. Det skulle verkligen behövas.
• Vara mer kreativ. 

Inga kommentarer: