måndag, januari 26, 2015

Skithelg, arbetsförmedlingen och fortfarande ingen lägenhet

Vilken jävla skithelg det här har varit. Jag har gråtit ögonen plufsiga och bråkat som aldrig förr. Och bara tänkt destruktiva nedvärderande tankar om mig själv.
Peppen att sätta sig och skriva "hej jag är underbar och bra, anställ mig"-brev är därför inte särskilt hög. Igår var dock en bättre dag utan gråt hela dagen och jag satte mig och finslipade ytterligare på mitt CV. Både innehållsmässigt och layoutmässigt. Tänker att det ska synas att jag kan använda mig av Indesign och Photoshop och allt redan när man ser mitt CV. Inget jävla word-skit.
Inte för att jag tror att det gör så vansinnigt stor skillnad men tänker många bäckar små och så vidare.

I morgon ska jag förresten till arbetsförmedlingen på välkomstmöte. Puh. Vet inte riktigt vad jag skulle kunna lära mig för nytt, men det hör ju till att gå på sånt där. Om inte annat får jag en trevlig promenad vid Söder Mälarstrand. Sjukt fint där, även den här tiden på året. Handledaren sa i alla fall att jag inte skulle behöva gå några utbildningar eftersom de var för basic för mig så det här är nog det enda stora mötet jag behöver gå på. Hoppas jag.

Och så det här med lägenheten då. Har fortfarande inte fått besked. Hörde av mig i går och de hade tydligen varit sjuka och sa att de ville träffa oss igen. Så vi ska dit nu i veckan och ska väl efter det förhoppningsvis få besked. Jag orkar inte ens oro mig längre. Tänker att saker väl löser sig. Vi får väl våldgästa hos kompisar annars ... Nej men jag ska höra mer med min kusin om hennes lägenhet. Vi hoppas att det fungerar att vi bor i den ena.

Inga kommentarer: