måndag, januari 05, 2015

Så slutade allt med ett glas vin

Jag har trettio sidor kvar i den där html-boken och det går så trögt. Sitter istället och funderar på ... Allt annat.
Typ hur det kan komma sig att någon på vår våning varje dag äter stekt fisk. En iakttagelse helt baserat på lukten i trapphuset. Uäk.
Och på hur det är att bo i österort. Jag vill inte bo där men med tanke på utbudet av lägenheter i närförorter åt alla andra håll tydligen är lika med noll verkar det inte bättre. Fan. Antingen får vi hatta runt på samma vis ett tag till eller så får vi bo i Gustavsberg. Kan man bo i Gustavsberg? Någon som vet? Jag är rädd att jag kommer att sitta där och dö i väntan på ett jobb som gör att jag kommer hemifrån.
Och så kom jag precis på att det är röd dag i morgon. Då får jag dricka vin! Plötsligt kanske html-boken går som en dans att läsa? Värt ett försök.

Inga kommentarer: