måndag, september 23, 2013

Vi kan ha hittat ett torp!

Det var en lunch förra veckan då min kollega frågade mig hur det gick med mitt torpletande. Jag suckade och sa att det nästan aldrig kom ut gamla torp på marknaden, att folk verkade vilja sitta och ruva på dem i väntan på ... att de ska förfalla?
Jag berättade att jag funderade på att sätta in en annons i hopp om att någon skulle vilja sälja privat. Och min andra kollega, som jobbar på annonsavdelningen, sa "mejla mig nu efter lunchen så fixar jag det!"

Och ja. Det var ett himla lyckat drag. I helgen har vi varit och tittat på två torp och nästan fastnat för det ena. Det var lagom litet, hade två sovrum som var rimligt stora och inte behöver fixas särskilt mycket, två vedspisar som båda fungerade, tak i plåt som är tätt, en lagom stor tomt med massa gamla syrener, rosor och fruktträd, ett stort uthus som utan större problem går att fixa till gäststuga, fina möbler som skulle ingå i köpet, el i huset och kommunalt vatten draget till husknuten. Och framförallt: Det låg inom ramen för min budget!

Den enda riktiga nackdelen är att det ligger i en by. Visserligen avskärmat från grannar men ändå inte helt på landet, vilket vi helst ville ha.
Fördelen med det är att det är cirka 300 meter till en mack med lite livsmedel och på sin höjd två kilometer till en badstrand.
Vi får helt enkelt låta det ligga och mogna inom oss. Fördelarna känns ju övervägande. Men tänkte i alla fall vänta med att bestämma oss innan annonsen varit inne sista gången. Kan ju hända att ett ännu bättre dyker upp. 

Inga kommentarer: