måndag, januari 07, 2013

Finfina resultat

Ni vet den där hälsoundersökningen jag skulle göra? Nu har jag gjort den. Hade lite ågren innan, särskilt med tanke på att jag börjat röka sedan den senaste undersökningen. Och så vet man ju aldrig hur ens innanmäte ser ut, även om jag vet att jag inte borde ha några större hälsoproblem.
Men jag oroade mig helt i onödan. När jag gick därifrån kryssade hälsovårdaren i ”lämplig för arbetet”.

Det som var mest positivt var att alla mina resultat visade finfint. Bra kolesterol, inga konstigheter i urinet, fint blodtryck och så vidare. Och så sa fick jag inga bannor över att jag rökte, hon tyckte till och med att jag rökte ganska lite. Och hon bannade mig inte ens över att jag inte motionerar.
”Med dina resultat så behöver du inte ens motionera.”

*dansar segerdans*

4 kommentarer:

Åsa sa...

Behöver inte motionera? Höhö, de va de spånigaste! ALLA behöver motionera! :)

Matilda sa...

Hon sa det ju med glimten i ögat förstås. Och bara med syftning på mina provresultat, inte på hur svag jag är ...

Åsa sa...

Hehe, oookej, jag blev lite nervös där, om våra läkare tassar runt och säger att vi inte behöver motionera... :)

Matilda sa...

Haha, nej så var det inte riktigt. Alla behöver motionera egentligen ju. Hon ville nog bara poängtera att mina resultat var finfina. :)