torsdag, januari 03, 2013

2012 enligt Facebook

Jag ska göra en vettig sammanfattning av 2012. Nästa vecka hade jag tänkt.
Tillsvidare tänkte jag bjuda på vad mitt år har bestått av enligt Facebook. Alltså vad som blivit mest gillat, mest kommenterat och som flest har sett.

5 januari Torsdagsvin på Teneriffa på Nygatan (som min lägenhet blev kallad sedan värmeböljan på inflyttningsfesten).
18 januari Jag konstaterar att jag vill ha en Stormtroopertårta när jag fyller år.
30 mars Fredagslåten: Rage against the machine – Killing in the name.
26 april Jag klättrade på tidningens tak för att hämta ett kuvert som mina kollegor lyckades slänga ut genom fönstret.
24 maj Jag hängde i en vägskylt tillsammans med foto-Ida på ett jobbreportage.
20 juni ”Nu. Nu har jag hjulat in sommaren. Två gånger. Fan om det inte blir sommar nu.”
15 juli Blev officiellt ihop med A på Facebook.
2 augusti Jag klädde om min fåtölj.
17 augusti Drack Jelloshots på den årliga sommarfesten hos F.
1 september ”Skålar in elva, jo faktiskt elva, år på Åland i dag. Hurra!”
20 september ”Är numera ännu mer brunett.”
27 september Jag kärleksförklarade mig för A på Facebook och fick typ 60 gillningar!

Och sedan var året typ slut enligt Facebook.

Inga kommentarer: