fredag, juli 06, 2012

Planerna skrotades

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig i går.
Visserligen sov jag i nästan en timme och åkte och hämtade A från jobbet. Men i stället för att åka hem och äta nudlar efter att jag hämtat honom packade jag ned badkläder och handlade ingredienser till mackor. Så åkte vi ut till vattnet och satte oss på solvarma klippor, bytte om till badkläder och picknickade där.

Pratade strunt, såg den längsta ormen jag någonsin sett (efter googling vet jag att det var en vattensnok) och tog årets första riktiga dopp. Det vill säga det första doppet utan att ha badat bastu innan. Det var sinnessjukt kallt. Till och med för mig som är allt annat än en badkruka. Men rätt gött och uppfriskande.

Först vid halv nio åkte vi hemåt och svängde via ett snabbmatsställe och köpte falafel. Väl hemma återgick jag till grundplanerna: Jag tog den där låååånga duschen och gick och lade mig vid tolv.
I dag är jag nästan som en ny människa.

Inga kommentarer: