måndag, juli 09, 2012

Förkyld - igen

Jag var frisk i lite drygt en månad innan dagis (läs: arbetsplatsen där vi sprider förkylningar som på dagis) blev en smittohärd igen. Och självklart drog jag på mig skiten.
Hostar lungorna ur mig, snorar och är hängig. Tänkte nyss diska men klarade bara av typ tio glas/muggar innan jag höll på att svimma. Så nu har jag tagit tabletter och ligger och återhämtar mig på sängen. Fan vad jag hatar att vara så här slut!

Det värsta är att jag på riktigt inte kan vara sjuk. Jag är inhoppare i redigeringen eftersom ingen annan kan jobba. Och blir jag då sjuk ... Ja, då blir det ingen tidning. På riktigt. Eller så får mina kollegor som är bortresta på semester komma hem.
Två dåliga alternativ, helt klart. Så nu fan ska jag kurera mig och bli frisk.

Inga kommentarer: