fredag, juli 20, 2012

Ingen planerare

Jag har så svårt för människor som planerar saker jättelångt i förhand. Typ som funderar på julklappar nu och vet exakt vad de ska göra på diverse högtider i framtiden. Eller bara har livet inbokat, ni vet.
Får lite lätt panik när jag stöter på dem.

Orsaken till att jag har svårt för dem tror jag egentligen beror på att jag är sämst på att göra det samma. Att jag får lite dåligt samvete när andra är bra på att planera.
Fast i och för sig så har det alltid löst sig för mig på ett eller annat sätt ändå. Det mesta gör ju det. Löser sig.

2 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Å andra sidan är det rätt så skönt att inte ha saker planerade hela tiden som sen hänger över en, du gör rätt - live for the day!

Matilda sa...

Ja men visst är det så. Det är riktigt skönt att bara ta det som det kommer.