onsdag, juli 18, 2012

Kreativiteten vill ut

Somnade på soffan i går, precis i slutet av K special om ungdomskulturen på 70- och 80-talet med no wave-filmer och musik där ingen i bandet egentligen kunde spela.
Och innan jag somnade av utmattning väckte programmet så himla mycket kreativitet i mig. Skapande. Jag vill göra nåt. Måla trots att jag inte är bra på det, skapa i kollageteknik, göra film, fota. Göra nåt.
Det var särskilt en sak som de sa som fick mig att tänka till. "Fick man en idé gjorde man det. Varje idé förverkligades".

Tänk om jag bara skulle förverkliga någon ... Åh ja. I dag ska jag skapa. Nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga att jag känner igen mig i så mycket i det du skriver om. Är på ungefär samma ställe i livet. En inspirerande o bra blogg du har!

Matilda sa...

Men gulle du! Tack tack!