söndag, mars 14, 2010

Vem är det som står kvar?


Lok står när de andra faller – Lok

Musik är det som får min verklighet att hålla ihop just nu. Egentligen spelar det ingen roll vad det är för musik – så länge den är hög. Hög så den döljer allt det andra.

Sitter med musik i lurarna på jobbet. Spelar allt från hård rock (nej, det var ingen särskrivning) till psykadeliskt och hiphop.
Och i fredags var jag och T och lyssnade på Lillasyster, med två av medlemmarna från Lok i klippet ovan. De spelade just den låten som är från typ 2000. (Som jag förövrigt hörde live på Arvikafestivalen det året.) Och den var fortfarande bäst. Bättre än alla Lillasysters låtar. Typ.

Fast den här är jäkligt skön den också:

5 kommentarer:

Tesa sa...

det var toppen i fredags, tack för att du följde med! :) får vi göra om igen.. Fast hoppas på ett bättre band!

Matilda sa...

Ja. På alla punkter – ja, det var toppen, ja, vi får göra det igen och ja, vi hoppas på ett bättre band. =)

Erica sa...

Vännen...det är inte mer än att man blir lite orolig för ditt mående just nu när man läser allt du skriver!!

Hoppas det ordnar sig snart så du får känna dig på topp!

STOR kram till dej

Matilda sa...

Erica: Tack för att du bryr dig. Jag orkar bara inte förklara allt nu. Om någonsin.
Oroa dig inte så mycket, jag reder nog ut detta. Hoppas jag.
Kram!

Erica sa...

Det hoppas jag också! Men du behöver verkligen inte förklara heller!!!
Antar att du har nån du pratar med också, så jag tror minsann du är i goda händer =). Behövs det så finns jag dock här, ska du veta. För klart fan jag bryr mig!

STOR kram igen