torsdag, mars 25, 2010

För mycket modebloggar för min del

I natt drömde jag att jag var praktikant åt Elin Kling. Vet inte riktigt vad mina uppgifter var men Elin, jag och hennes assistenter Emma Elwin och Columbine Smille skulle käka lunch i Stockholm. Med var också Ebba von Sydows två syskonbarn som Elin passade.

Men eftersom det var fullt på Urban Deli, där min kompis för övrigt jobbar, gick vi vidare. Gick in på en mystisk restaurang och hamnade i något land i mellanöstern, mitt i ett krig.
En rikoschett hamnade precis ovanför huvudet på Elin och jag kastade mig över henne, drog ner henne på golvet och låg över henne för att skydda henne. Vi tog sulkyn som Ebbas syskonbarn satt i och kröp ut i gränden bakom. Då märkte vi att Elin var den verkliga måltavlan och att vi var jagade.

Nåja, hur som helst. Allt slutade med att solen sken och vi gick på en boulevard i Los Angeles.

Vad kan man dra för lärdom av det här?
Jo, att jag borde sluta läsa så många modebloggar och sluta titta på action och göra något vettigt i stället.

Inga kommentarer: