måndag, mars 15, 2010

Jag älskar facebook!

Vad gjorde jag innan facebook fanns? Hade ett liv kanske?
Men nog ett hemskt tråkigt liv. Facebook gör mitt liv mer uthärdligt faktiskt. Jag skrattar högt flera gånger per dag tack vare det.

Tänkte bjuda på ett urval som fått mig att skratta den senaste tiden:
(Okej, jag inser nu att det kanske inte blir världens roligaste inlägg för oinvigda. Men jag skiter i det.)

Matilda fick just höra att jag såg ut som en liten liten flicka i tidningen i dag. Jag tar det som en komplimang. Hellre en liten liten flicka än ... ja, vad som helst nästan.
T: Väs att du är 16.
Matilda: Väs? Ger det större effekt då?
T: So they say. Prova vetja. Och glöm inte att prova 14 också.
Matilda: Jag är tolv. Funka väsandet?
T: 12 är oanständigt. Du ska då alltid ta det till en helt annan nivå.
Matilda: Jag är oanständig.


P: Dagens Matilda: (apropå hur jag skulle se ut i bara mustasch) ”som en tjock liten Burt Reynolds.” Tack Matilda.


Matilda undrar vad den där dinglande grejen i halsen är till för. Gomtappen eller vad den heter. Är det för att små lilleputtar ska kunna hänga i den när man försöker svälja dem?
J: Den har nog säkert nån smart funktion.. ;)
Matilda: Ny information: Det heter gomspene och har man inte den kan man inte säga B. Så ja, det måste väl vara just det den är till för – så man kan säga B. Eller har någon ett annat förslag?
E: Gomspene kan vara det fulaste ordet idag. Huuu.
EB: Nä,nä...det där m att kunna säga B tror jag inte på. Syrran har opererat bort den där spenen och hon kan minsann fortfarande säga B. Enligt gammal myt sitter själen i den där spenen, sägs det.. så enligt det har jag en själllös syster ;-)
[ ... ]
Matilda: Aha, styra maten alltså. Låter ganska logiskt. Men uppenbarligen är den inte nödvändig. Man kan pierca den också har jag hört. Fast en bieffekt av det kan vara att den delar sig. Vad händer då med själen undrar jag? Blir den schizofren?
C: japp! Alla schitzofrena har delad gomspena, så klyv den inte! ;)
[ ... ]
CB: Bagare Bengtsson Bakar Bara Brända Bullar... Jag KAN säga BBBBB! Men det är mycket riktigt så att efter att jag opererade bort spenan (och därmed själen?) fick jag lära mig svälja lite annorlunda. [ ... ] Så svaret på den frågan är att ja, det kan sätta sig småjävlar på spenan och vara väldigt mycket ivägen och ställa till det. Så! Dagens anatomilektion avklarad! ;-) Varför undrar du förresten? Har du ont i halsen, eller?
EB: Såja, nu har alla systrarna B varit inblandade i denna diskussion =D. Och CB - jag kan svara på en sak: det behöver inte alls betyda nånting alls att Matilda undrar såna här saker - det hör till Matilda att fundera över sånt som ingen annan gör ;-). Härliga, bästaste Matilda ♥
Matilda: CB: Wow! Vilket uttömmande svar! Varför jag undrar? Ingen aning faktiskt. Blev bara att fundera på det. Fucked up brain, fucked up thoughts. Precis som EB säger. =)
C: Fast innan vi avslutar ämnet, har jag en liten undran ännu.. Hur ofta, när och VARFÖR sväljer du Lilleputtar Matilda?
Matilda: Haha! Ganska ofta faktiskt. De brukar hänga där och dra i spenen så lampan tänds innan de trillar ner i mörka magen.


Matilda har en ”thing” för män med stora lockiga hår.
T: Skriv det på PW:s wall.
Matilda: Haha! Då blir han säkert jätteglad. Synd att han inte läser (så vitt jag vet?) mina statusar alltså. Fast det kanske är tur, nu kan jag ju narra honom utan att han vet om det.
T: Do it. I'll stand by your side.
[ ... ]
Matilda -> PW: T tycker att jag ska delge dig min status: Matilda har en ”thing” för män med stora lockiga hår. Så jag gör det.
Du och T gillar detta.
PW: Mobberskan and Mobbaren, together at last!
T: Tihi. Like Bonnie & Clyde, without the sex part.
PW: Det fanns en tid när jag hade lockigt hår. Då hade jag hår.
T: Fast då hade du även en liten pille. och det lockar inte många damer.
PW:[muttrar]
Matilda: Haha! T, jag tror hela det här upptåget satt där det skulle. Härligt!
T: *internet fist bump*
PW: Friendship OVER.



S -> P: "POLIS En anmälan om ärekränkning har kommit in till polisen. Det är en man som anmält att någon skapat en grupp på webbsidan facebook som han upplever kränkande mot honom."
M: Men P, lite får du ju ändå tåla. :)
P: Bättre ökänd än okänd. Men skulle jag polisanmäla alla Facebookgrupper om mig skulle jag inte hinna med mycket annat.
Matilda: S: Jag har redan frågat om det var han. Han nekar förstås. Fast polisen har varit hit och beslagtagit F:s dator ...
S: Matilda: Aj fan... Men du, jag kan det här med ärekränkning. Det är lugnt. Killen har inte en chans mot oss.
Matilda: Bra S, jag litar på din erfarenhet! =)
P: Tror ni jag förlitar mig enbart på polisen? Black Cobras är kontaktade. Snart kommer ni alla krypande till mig och tigger om kakor... http://www.dn.se/nyheter/sverige/black-cobra-man-haktade-i-kakharva-1.1060974
Matilda: Jag vill ha en mazarin, snälla P!
S: ...och jag är så desperat kaksugen att jag tar vad som helst, även mazariner! Jag är så kaksugen att jag till och med kan säga att... att... (fan, det här sitter hårt inne) du inte är äcklig ALLA dagar.
Matilda: Haha. S, jag tror att du just lyckades få ännu en anmälan mot dig. Vänta bara tills jag skriver polisnotiserna i morgon igen får du se.

2 kommentarer:

Mille sa...

Men gud. Räcker väl med tiden man lägger på självaste facebook, nu har du tagit det till bloggen också! :D

Men ja och nej. Jag både gillar och inte gillar facebook. Gillar för att jag håller mej uppdaterad när folk rastar sina hundar och tar kaffepauser (hör min ironi). Gillar inte för det slukar mitt redan obefintliga liv!!!

Så.Bara dåligt egentligen. Men ändå så gastkramande lockande.

Skrämmande.

Matilda sa...

Haha! Jag är rätt nöjd med att det slukar mitt obefintliga liv. I alla fall så länge jag har roligt. Och det har jag. Som synes. =)