lördag, mars 20, 2010

Lite tics kanske?

Varenda gång jag har använt hårborttagningsmedel i stället för rakhyvel för att få bort hår på ovälkomna ställen (det vill säga typ fem gånger i mitt liv, rakhyveln är annars min bästa vän) är jag livrädd att jag ska ha råkat kleta den där krämen där den inte ska vara. Alltså, typ i håret, i ögonbrynen eller på ögonfransarna.

Hur jag skulle ha lyckats med det övergår mitt förstånd eftersom de delar jag väljer att ta bort hår på sitter en ganska bra bit från ansiktet. Men trots det sitter jag och fingrar på mina ögonfransar för att säkerställa att de sitter kvar. Varenda jävla gång är det samma visa.

Den där krämen känns liksom lite farlig och oberäknelig. Det är så jävla skumt att hår som sekunden innan satt fast mitt i allt krullat ihop sig och lossnat från kroppen. Utan att jag märkt det. Livsfarligt. I alla fall om jag skulle fått det på ögonfransarna.

Och för er som undrar, ja fransarna sitter kvar ännu. Men jag måste nog känna om några minuter igen för att vara riktigt säker.

Inga kommentarer: