måndag, oktober 15, 2007

Och nu väntar jag med att skaffa barn



Konkurrenttidningen skrev för några dagar sedan om BB-avdelningens otroligt läckra kläder för ”nyfödda” mammor. En ny design har just tagits fram, i blandmaterial och ala senaste modet, enligt tillverkarna.
Med andra ord: Sparkdräkt i hysteriska mönster, gräsliga färger och en passform som ... ja jag vet inte vad.

Kan bara konstatera att personalens åsikter överensstämmer väl med mina. De där kläderna får garanterat redan sjuka personer att bli ännu sjukare! För att inte tala om de stackars mammorna som inte bara klämt ut en fyra-kilos-klump utan dessutom måste pinas med att bära det värsta de sett.

Kan lugnt säga att jag tänker vänta med att skaffa barn tills de där kläderna är uppbrända.
Kalla mig ytlig om ni vill, jag står för det.

6 kommentarer:

mamaMill sa...

Får man ha vad man vill på sej på sin egen begravning så tänker jag ta me rosa neglige till BB också!! Allt för att få tillbaka den rätta feelingen ^^

Matilda sa...

Jag tror tyvärr inte att man får det. Det ska väl vara sterilt och grejer.
Det är nog hysteriskt ful sparkdräkt eller hysteriskt ful sparkdräkt du har att välja mellan...

mamaMill sa...

Jo visst får man ha sitt eget bara man orkar släpa med det :)

mamaMill sa...

Fast då är det ju inte så bekvämt som att bara slänga det i korgen och få det tvättat.. Man måste släpa det med sej hem igen och tvätta själv :P

Anonym sa...

Visst får man ha egna kläder med... jag är i alla fall glad att jag fick barn när jag fick, då var kläderna "bär-bara" =)

Matilda sa...

Mirrorgirl: Åh vad glädjande! Men tänk om man åker in akut och inte hinner ta med sig egna kläder. Då tänker jag hellre vara naken!
Förresten, tvätten får du tvinga pojkvännen att ta hand om. Du har ju just fött ett barn och det är ju ett himla bra argument för att slippa tvätta! ;P

Alexandra: Jo, du ska nog vara glad för det! Den där pyjamasen är inte att leka med!