fredag, oktober 26, 2007

Bajs-kampanj

Blir lite förvånad över mig själv. Har de senaste dagarna gått och muttrat, puttrat och gnällt över tidningens senaste upptåg.
Jag är förvånad eftersom jag normalt sett sväljer det mesta med hull och hår och ser positiva saker även i de mest triviala saker.

Det här är dock så urbota dumt och löjligt att jag inte klarar av det.
Jag ska i tredje person beskriva mig själv för läsarna. En bajs-kampanj, om ni frågar mig.

Jag vill inte skriva något löjligt, folkligt, klyschigt om mig själv. Och särskilt inte i tredje person. Bajs, som sagt.

Har ni några förslag vad jag ska skriva?
Något bättre än: ”Med i Mensa. Med i toppen i tidningens tippa-lagtinget-tävling. Bor i xxxx.”, som kollega P föreslog. Jag är ju inte med i Mensa, kom visserligen tvåa i tävlingen, men diggar ändå inte upplägget.

Chefens uppmuntrande ord som ”texter med schwung”, ”överraskande”, ”något nytänkande” gör knappast det hela lättare. Hur ska man lyckas kombinera det där med sig själv? Bajs, var ordet.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

Gör det kortfattat - BajsMatilda!

hihi =)

Matilda sa...

Okej. Jag gör så...

mamaMill sa...

Det va menat som ett skämt.. =) Hoppas du förstod det!! Och att det inte är därför du tar blogg paus?! Kraaaam!!!!

Matilda sa...

Mille: Haha. Nä, du behöver inte vara orolig. Jag fattade det.
Är bara trött på bloggen. Gillar den inte som sagt. Återkommer när jag har något att tillföra världen i stället. Kram tillbaks!