måndag, oktober 22, 2007

Jag och mitt nackskott

Har haft halsduk två dar i rad nu. Nackvärken vill inte ge med sig.
Käkar värktabletter, smörjer med hästlinement (det bästa!), har värmepåsar på och får massage. Inget hjälper. I går hade jag dessutom långa avslappningsövningar med mig själv. Helt enligt min gamla dramalärares rekommendationer.
Inte ens det gjorde värken mindre.

Säger bara: Kiropraktorn nästa!
Annars väljer jag snart att ta ett nackskott, som jag så fint råkade kalla det i dag. Jag menar, det heter ju trots allt ryggskott...

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

vetdu, det heter tydligen nackskott när det är i nacken!! fick jag lära mig häromdagen. haha.

Matilda sa...

Egon: Nä, du skojar? Heter det verkligen så?
Det kan ju onekligen misstolkat ganska rejält. Tänk dig följande: ”Nej, hon kommer inte till jobbet i dag, hon fick ett nackskott i går....”

Haha! Ska börja säga så hela tiden bara för det!