torsdag, oktober 04, 2007

Fredag, torsdag, skitdag

Jag har haft fredag i dag. Ni kan tro att jag blev besviken när jag märkte att det faktiskt bara var torsdag.
Och sen blev jag skickad på en presskonferens som var först i morgon. Som ett fån alldeles ensam i ett stort konferensrum stod jag innan jag läste papprena jag hade med mig och konstaterade att det klart och tydligt stod fredag den 5 oktober.

Till på köpet har jag en törst som knappt går att släcka. Gick därför ner i matsalen och tog mig en kanna vatten och ett glas. I godan ro satt jag sedan och sippade i mig av vattnet innan jag märkte något äckligt. Stora dammtossar/jordkockor eller något liknande låg och simmade omkring i kannan. Tyckte det smakade konstigt.
Och självklart är jag alldeles sprudlande glad. Eller kanske inte.

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Jag hade också kunnat haft fredag idag. Då hade jag sluppit gymnastiken i skolan i morron ^^ Fast.. man går ju inte i skolan på lördagar.. Äsch då.

Matilda sa...

Men nu Mille, NU är de fredag. På riktigt!